Kundtjänst



Vilka öppettider har kundtjänst?


Vi finns på telefon vardagar mellan klockan 9-12 & 13-16, du når oss på telefon 010 456 68 88. Det går även utmärkt att maila oss på, info@snusers.se



Produkter



Jag vill ha mer information om produkten innan jag beställer, hur får jag veta mer?


Om du klickar på den produkten du vill beställa, kan du läsa under fliken ”detaljer”.


Finns vara i lager?


På produkter som finns i lager finns det en köpknapp och på dom som inte finns i lager finns det inte en köpknapp och står tillfälligt slut.


Kan jag bevaka en produkt som är slut i lager?


Nej, tyvärr inte i dagsläget. Men håll dig uppdaterad genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev.



Beställning



Åldersgräns?


Du måste vara över 18 år för att kunna handla i vår nätbutik.


Får jag en orderbekräftelse?


Ja, när du lagt ordern kommer det en orderbekräftelse till den mailadressen du uppgivit. Det är bra att spara sin orderbekräftelse för att ha den till hands vid eventuella kontakter med vår kundtjänst, då ordernummer & kundnummer kan komma att behövas. Vi rekommenderar dig även att alltid kontrollera paketets innehåll så att det stämmer överens med din orderbekräftelse.


Kan jag ändra min order?


Du kan helt kostnadsfritt ändra eller avboka din beställning fram tills dess att packning av din order påbörjats. För avbeställning eller ändring ber vi dig att kontakta kundtjänst på telefon: 010-456 68 88 eller via e-post: info@snusers.se



Betalning



Vilka betalningsalternativ finns det?


Snusers använder Klarna Checkout – där har du möjligheten att betala med kreditkort, faktura eller delbetalning.


Jag har inte fått någon faktura?


När man gör en beställning så skapas en betalnings/faktura-reservation. Den aktiveras först när paketet har skickats iväg. Fakturan kommer sedan på mail från Klarna.



Leverans



Hur lång leveranstid är det?


Beställningar mottagna före kl. 12 avseende lagerhållna produkter skickas normalt senast nästkommande vardag. Vid normala förhållanden så levereras er beställning inom 1-3 arbetsdagar. Vid större kampanjer och eventuella slutförsäljningar kan leveranstiden bli längre.


Vilka leverantörer använder ni?


Vi använder oss av Postnord för att skicka din beställning.


Vad kostar frakten?


Fraktkostnaden inom Sverige är 49 kr per paket med vikt 20 kg eller lägre. Vid större beställningar kommer vi att kontakta er.


Mitt paket var skadat när det kom fram – vad gör jag?


Om du önskar att reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 14 dagar. Rimliga skäl till reklamation kan till exempel vara att det finns en skada på varan eller annan felaktighet. Om inte annat är överenskommet kommer kreditering på grund av fel eller reklamation göras till samma kort eller konto som uppgavs när du lade din order. Din reklamation är godkänd först när ditt paket anlänt till Snusers e-handel och godkänts av vederbörande för reklamation.

Vill du göra en reklamation kontaktar du Snusers kundtjänst för vidare information, reklamationsnummer och fraktsedel.


Vara tillfälligt slut?


Om du lägger en beställning som innehåller en vara som är tillfälligt slut kommer hela ordern restnoteras tills dess att varan åter finns för leverans. Om du godkänner en delleverans kan detta göras först när du kontaktat kundtjänst.


Det saknas produkter i mitt paket – vad gör jag?


Det var inte bra! Kontakta vår kundtjänst via mail, info@snusers.se, så hjälper vi dig så fort vi kan. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.


Jag har fått fel produkt – vad gör jag?


Det var inte bra! Kontakta vår kundtjänst via mail, info@snusers.se, så hjälper vi dig så fort vi kan. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?


Om du avstår, eller av annan anledning inte hämtar dina varor hos ditt utlämningsställe kommer din försändelse att returneras till Snusers och du kommer debiteras en avgift på 250 SEK för att täcka Snusers transport- och administrationskostnader. Outhämtade paket omfattas inte av ångerrätten.


Kan någon annan hämta ut mitt paket?


Ja, om den som hämtar ut ditt paket kan visa upp både sin egen och din legitimation vid utlämningsställe. Den som hämtar ditt paket måste vara över 18 år.


Hur vet jag att mitt paket har kommit?


Du får en avi via sms om var och när du kan hämta ut ditt paket, glöm inte att ta med giltig legitimation. Ska du hämta ut någon annans paket, så måste du ta med både din egen legitimation samt leg. för personen du ska hämta ut paket för.


Jag har inte fått mitt paket, vad gör jag?


Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.


Kan jag spåra mitt paket?


Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.


Skickar ni bara paket till Sverige?


På snusers.se skickar vi bara inom Sverige.


Min avisering om paket är borta, kan jag får en ny?


Då hjälper vi dig att hitta ditt kollinummer så att du kan hämta ut paketet hos ditt ombud.



Returer



Hur returnerar jag en vara?


Hör av dig till oss via info@snusers.se så skickar vi en retursedel till dig.


Har jag öppet köp?


Om du ångrar ditt köp har du rätt att, inom 14 dagar från att du fått din försändelse, nyttja din ångerrätt. Ångerrätten gäller endast då förpackningen inte brutits. Vid en retur ska varorna packas i ett av PostNord godkänt förpackning. Skador som uppstår på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Snusers tar inget ansvar för transporten av varan.



Erbjudande



Vart i betalningsprocessen skriver jag in min rabattkod?


När du kommer till varukorgen ser du en rad under den totala summan som står ”Lägg till rabattkod”


Hur får jag tillgång till erbjudanden och rabatter?


Bli först med att ta del av våra fina erbjudanden genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev!

Glöm inte att följa oss på Facebook och Instagram.


Avanmäla nyhetsbrev?


Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till mottagandet av nyhetsbrev, kampanjer och erbjudanden genom att kontakta kundservice eller använda den avanmälningslänk som finns i varje nyhetsbrev.



Information



Frågor gällande butik eller företag?


Ber vi er maila till info@snusers.se



Snusfrågor



Hur länge håller snus?


Allt snus är märkt med bäst före datum, men vid rätt förvaring så klara sig snuset längre i regel än vad som anges. Snusets fuktighet avgör också hur länge det håller. Ett torrare snus håller längre jämför med ett blötare.


Dessa siffror kommer från Swedish Match:

Lössnus: ca 14 veckor

Portionssnus: ca 20 veckor

Dry Portionssnus: ca 30 veckor


Beställer du snus från Snusers får du aldrig snus som har sämre bäst-före-datum än 5 veckor.


Hur ska man förvara snus?


För bäst hållbarhet av snus ska det förvaras i kylskåpet, mellan 4–8 grader, eftersom det är en färskvara. Vi rekommenderar att man förvarar sitt snus i kylskåpet för att det ska hålla bästa kvalitet. Vill man lagra snuset längre så kan man frysa in det. Läs mer om det nedan.


Kan man frysa snus?


Absolut, upp till ett år kan man frysa in snus. Se bara till att förvara det i lufttät fryspåse så inte snuset torkar. Tina sedan upp snuset i kylskåpet. Om du skulle vilja frysa om tinat snus kan det påverka fukt och konsistens på snuset.


Vad händer med snus som blir gammalt?


Snus blir inte farligt när det blir gammal, men konsistens, fuktighet och smak kan påverkas. Bästa sättet att förhindra detta är som sagt att förvara sitt snus i kylskåpet.

Snusers

Kundtjänst

Villkor

Följ oss

Domaregränd 1
452 30 Strömstad
Org.nr: 556275-7236

Om Snusers

Kontakta oss
Telefon: 010 456 68 88
(Öppet vardagar 9-12 & 13-16)
Mail: info@snusers.se

Vanliga frågor

Frakt & Leverans

Köpvillkor

Integritetspolicy

Nyhetsbrev

Snusers

Domaregränd 1
452 30 Strömstad
Org.nr: 556275-7236


Om Snusers

Kundtjänst

Telefon: 010 456 68 88
Mail: info@snusers.se

Kontakta oss

Vanliga frågor



Villkor

Frakt & Leverans
Köpvillkor
Integritetspolicy



Följ oss

Nyhetsbrev